استرالیا و کانادا نخستین مقاصد مهاجران ایرانی

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: فرمانده ناجا با اشاره به تحمیل هزینه های سنگین اتباع خارجی به ایران، مقصد نهایی اغلب مهاجران ایرانی را کشورهای استرالیا و کانادا معرفی کرد.

استرالیا و کانادا نخستین مقاصد مهاجران ایرانی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه نشست عملیاتی منطقه ای اینترپل در مورد مبارزه با قاچاق انسان و در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار اتباع غیرمجاز در ایران گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار مجاز در ایران داریم که عمده این اتباع افغانی بوده و روزانه تعداد یک هزار نفر از اتباع غیرمجاز توسط پلیس ایران طرد می شوند.

وی تأکید کرد: دستگیری اتباع غیرمجاز و طرد آن ها توسط پلیس نیروی انتظامی نیازمند جابه جایی چندین هزار کیلومتری و اقامت چندین روزه این افراد است که این اقامت و جابه جایی هزینه های بسیاری را به پلیس و جمهوری اسلامی ایران تحمیل می گند.

سردار احمدی مقدم گفت: در آمار ارائه شده تعداد مهاجرانی که قصد داشتند به صورت غیرمجاز از مرزهای کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند و در نقطه صفر مرزی شناسایی و به کشور خود بازگردانده شده اند، لحاظ نشده است.

فرمانده ناجا با بیان این که در حال حاضر روند حضور قانونی اتباع مختلف در ایران رو به بهبود است و این روند در موارد غیرقانونی رو به کاهش گذاشته اضافه نمود: البته این کاهش مطلوب ما نیست ولی نشان دهنده افزایش سرعت بهبود شرایط است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به هزینه های سنگین ورود اتباع غیرقانونی و خروج آن ها از کشور و همچنین یاری های اقتصادی سازمان های بین المللی به ایران گفت: بعضی هزینه های اقامت اتباع غیرقانونی از قبیل اردوگاه های این افراد برعهده وزارت کشور است و کمیساریای عالی پناهندگان یاری هایی را درباره این موضوع به وزارت کشور انجام داده است ولی نیروی انتظامی هیچ گونه یاریی از سازمان های بین المللی دریافت نکرده است.

وی در ادامه با تأکید بر آن که قاچاقچیان انسان در مرزهای شرقی کشور عمدتا با هدفگذاری بازار کار اتباع خارجی را به ایران وارد می نمایند، گفت: گرچه قاچاقچیان مناطق هدف و بازار کار را برای اتباع خارجی معرفی می نمایند ولی عمدتاً این باندها کلاهبردار هستند.

سردار احمدی مقدم در سرانجام در پاسخ به پرسش یکی خبرنگاران مبنی بر مقصد مهاجران ایرانی به کشورهای مختلف گفت: عمده مقصد مهاجران ایرانی کشور استرالیا بوده که از راستا کشورهای مالزی، فیلیپین و تایلند می گذرد و بخش دیگری از مهاجران ایرانی نیز کانادا و بخشی دیگر کشورهای اروپایی را مقصد مهاجرت خود می دانند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 576

به "استرالیا و کانادا نخستین مقاصد مهاجران ایرانی" امتیاز دهید

1 کاربر به "استرالیا و کانادا نخستین مقاصد مهاجران ایرانی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا و کانادا نخستین مقاصد مهاجران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید