آنفلوانزا جان 19 نفر را در کشور گرفت ، فوت 9 نفر در کرمان

به گزارش مجله سایه، گویا طی نشست خبری در استان کرمان گفت : طی هفته گذشته 19 نفر در کشور براثر بیماری آنفلوانزا فوت نموده اند و همچنین میزان فوتی ها در کرمان 9 نفر ثبت شده است.

آنفلوانزا جان 19 نفر را در کشور گرفت ، فوت 9 نفر در کرمان

به گزارش خبرنگار از،دکتر گویا ،رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کرمان گفت: از ابتدای شهریور تا کنون هزار و 287 نفر بیمار مبتلا به بیماری تنفسی در استان کرمان بستری شده اند که از این تعداد 93 مورد ابتلا به آنفلوانزا به صورت قطعی شناسایی شدند.

او اضافه کرد: از این تعداد 9 مورد فوتی در شهر کرمان ثبت شده است که همه این تعداد یک بیماری زمینه ای داشته اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هفته گذشته 19 مورد مرگ ناشی از آنفلوانزا در کشور داشته ایم که بیش از همه در آذربایجان شرقی و تهران بوده است؛ اصفهان و کرمان نیز از استان هایی هستند که بیماری در آن ها فعال تر از دیگر استان ها بوده است.

گویا با بیان اینکه در کل کشور طی هفته گذشته حدود 4 هزار نفر بیماری تنفسی داشته ایم که 263 نفر مبتلا به آنفلوانزا بوده و بستری شده اند و بیشترین آمار در استان های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: سال جاری دو نوع H 1 N 1 و H 3 N 2 بیشتر فعال بوده که نوع اول بیش از 90 درصد موارد را تشکیل داده است.

گویا با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا موضوع جدیدی نیست، گفت: آنفلوانزا بیماری فصلی است که هر سال تکرار می گردد و با سرد شدن هوا بیماری آنفلوانزا گسترش پیدا می نماید.

او گفت: انتظار می رود حداقل 20 درصد مردم جامعه در هر فصل به آنفلوانزا مبتلا شوند و آنچه که باعث می گردد این موج تشدید یا تضعیف گردد و چند عامل است که مهم ترین عامل ویروس است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: آنفلوانزا ویروسی است که مدام در حال تغییر است و همین تغییرات کوچک موجب می گردد بدن انسان نتواند آن را شناسایی کند و فردی که سال قبل مبتلا شده، سال جاری نیز مبتلا می گردد و اگر شدت بیماری زایی ویروس زیاد باشد، کسانی که مبتلا می شوند، بیشتر هستند.

گویا گفت: اگر کسی در فصل آنفلوانزا نکات بهداشتی را رعایت نموده و مطلع باشد از اینکه بیماری از چه طریق منتقل می گردد و راه پیشگیری چیست، مبتلا نخواهد شد و یا کمتر ویروس را به دیگران منتقل می نماید.

او گفت: فرد مبتلا به آنفلوانزا باید دست ها را مکرر بشوید و هنگام عطسه و سرفه دستمال جلوی دهان و بینی خود گرفته و دستمال را داخل کیسه پلاستیکی کوچک و به سطل آشغال بیندازد که همین دو کار تا 50 درصد از انتقال آنفلوانزا جلوگیری می نماید.

رییس مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه باید فاصله حداقل یک متری را با فرد مبتلا رعایت و از مصرف داروی خودسرانه به ویژه آنتی بیوتیک جدا خودداری گردد اضافه کرد: اصلا بعضی موارد بیماری احتیاج به آنتی بیوتیک ندارد.

او توضیح داد: دارو های کورتون دار ممکن است موجب شدت بیماری گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1934

به "آنفلوانزا جان 19 نفر را در کشور گرفت ، فوت 9 نفر در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوانزا جان 19 نفر را در کشور گرفت ، فوت 9 نفر در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید