کولینا: رفتنم از کمیته داوران یوفا دلیل داشت، مقاومت یوفا برای استفاده از VAR اشتباه است

به گزارش مجله سایه، داور سرشناس سابق فوتبال ایتالیا دلیل کناره گیری اش از ریاست کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا و عدم استفاده از کمک داور ویدئویی در تورنمنت های تحت نظارت یوفا را اشتباه دانست.

کولینا: رفتنم از کمیته داوران یوفا دلیل داشت، مقاومت یوفا برای استفاده از VAR اشتباه است

به گزارش خبرنگاران، پیرلوئیجی کولینا، داور سرشناس سابق کالچو، در ابتدای ماه آگوست از سمت خود به عنوان رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا کناره گیری کرد.

کولینای 58 ساله درباره دلیل این تصمیم خود به نشریه گاتزتا دلواسپورت گفت: کناره گیری از این سمت صرفاً تصمیم خودم بود چون زمان تغییر گردیده بود. شخصی از من خواست که استعفا کنم؟ خیر در واقع یوفا از من خواست که در تصمیمم تجدیدنظر کنم و کوشش کرد که مرا از این کار منصرف کند.

کولینا سپس به مقاومت یوفا برای استفاده از کمک داور ویدئویی یا همان VAR اشاره داشت. در حالی که حتی فیفا هم به استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران تن داد و از کمک داور ویدئویی برای بازی های جام جهانی 2018 استفاده کرد، یوفا همچنان به استفاده از نیروی انسانی بیشتر به جای تکنولوژی اعتقاد دارد که کولینا یکی از مخالفان این رویکرد است.

او گفت: من فکر نمی کنم که آینده یوفا بدون VAR باشد. یک دلیلش این است که مردم دلیل آن را درک نمی نمایند. ما در عصری زندگی می کنیم که همه چیز بر پایه استفاده از تکنولوژی می چرخد. ما چند سال پیش کوشش کردیم که ضریب اشتباهات داوری را با استفاده از تکنولوژی خط دروازه کاهش دهیم. آن زمان تکنولوژی به اندازه امروز دقیق نبود اما فناوری هرروز در حال پیشرفت است. قبل از جام جهانی ما از سیستم دو بعدی تشخیص و ارزیابی موقعیت های آفساید به سیستم سه بعدی رسیدیم که به ما اجازه داد با دقت بیشتری آفساید ها را اعلام کنیم.

داور فینال لیگ قهرمانان سال 1999 و فینال جام جهانی 2022 در پاسخ به این سؤال که آیا دوست داشت در دوران قضاوت او هم از چنین فناوری هایی استفاده می شد، گفت: هیچ کسی دوست دارد اشتباه کند و به خاطر اشتباهاتش مورد انتقاد واقع گردد. البته، استفاده از این تکنولوژی ها برای افرادی که عادت نموده اند خودشان به تنهایی تصمیم گیری نمایند، پذیرش برخی چیزها آسان نیست اما به نظر من ما باید روشنفکر و آماده تغییر باشیم. در نهایت چیزی که اهمیت دارد نتیجه پایانی یک بازی است.

منبع: tn.ai
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14

به "کولینا: رفتنم از کمیته داوران یوفا دلیل داشت، مقاومت یوفا برای استفاده از VAR اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولینا: رفتنم از کمیته داوران یوفا دلیل داشت، مقاومت یوفا برای استفاده از VAR اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید