در اندونزی چه خبر است؟ تماشای مسابقه با جیب خالی

به گزارش مجله سایه، میزبانی اندونزی با بی برنامگی و بی نظمی مسولان در برگزاری مسابقات اما میهمان نوازی و احترام مردم این کشور به شرکت کنندگان در هم آمیخته شده است.

در اندونزی چه خبر است؟ تماشای مسابقه با جیب خالی

به گزارش خبرنگاران ، محسن وظیفه - خبرنگار اعزامی ایران ورزشی به اندونزی - اندونزی ششمین روز بازیهای پاراآسایی را در حالی پشت سر می گذارد که در این شش روز انواع و اقسام اتفاقات را به چشم دیده است. اتفاقاتی که بسیار بعید است تا قبل از این در رویداد مهم بین المللی نظیرش اتفاق افتاده باشد اما در جاکارتا رخ داد. از افتتاحیه فوق العاده گرفته تا برنامه ریزی عجیب و غریب و سرگردانی که برای ورزشکاران به وجود آمده همه از شاهکارهای میزبانی کشور اندونزی از این بازی ها است.

شاید در کمتر مواقعی و در کمتر کشوری دیده گردد که مسولان برگزاری یک رویداد مهم بین المللی برنامه مسابقه ای را شب قبل از رویداد ارایه بدهند اما در روز مسابقه خبرنگاران و عکاسان به محل مسابقه بروند و متوجه شوند که برنامه تغییر نموده و سه روز بعد قرار است مسابقه برگزار گردد!

در اندونزی این گونه اتفاقات فراوان رخ داد و هرگز ممکن نبود که شرکت کنندگان در سومین دوره بازی های پاراآسیایی به بنرامه ای که از سوی مسولان ارایه می گردد اطمینان داشته باشند.

در اندونزی که گرمای هوا و رطوبت بیش از اندازه نفس بسیاری از شرکت کنندگان را گرفته ؛ نبود اینترنت مناسب و وسیله نقلیه کافی برای تردد بین استادیومها که یکی از آنها 40 کیلومتر خارج از شهر است، سختی ها را چند برابر نموده بود.

اندونزی را باید جزیره ناشناخته معرفی کرد؛ مردمان این کشور غرق در گرفتاری های مالی و کمبودها اما برای آمدن به استادیوم و تماشای مسابقات لحظه ای غفلت نکردند و بعضا با خرید بلیت های حداقل 100 هزار روپیه ای که به پول ایران هم تقریبا 100 هزار تومان می گردد و یا شاید اندکی بیشتر، به تماشای مسابقات معلولان نشستند. اتفاقی که در دوره گذشته به این وسعت دیده نشد.

این شاید مهمترین اتفاق این بازی ها بود. بازی هایی که در برخی از رشته های آن در هنگام توزیع مدال فقط پرچم یک کشور بالا رفت تا نشان بدهد که در آن رشته ورزشکاری از کشور دیگر شرکت ننموده بود و یک نفر با حضور در بازی ها یک مدال طلا کسب کرد.

عجایب این دوره با نوشتن تمام نمی گردد؛ در یکی از مواد دو و میدانی یکی از ورزشکاران ایران رکورد جهان و پارالمپیک را شکست اما نتوانست مدال طلا بگیرد. امان اله پاپی در کلاس اف 57 توانست 2 متر و 60 سانت رکورد را جا به جا کرد اما مدال طلا به الوان پور دیگر نماینده ایران رسید!

4 دانلود

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 71

به "در اندونزی چه خبر است؟ تماشای مسابقه با جیب خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اندونزی چه خبر است؟ تماشای مسابقه با جیب خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید