داورزنی: تکلیف هیئت مدیرعامل سرخابی ها به زودی معین می گردد، فرجی تا زمان انتخابات کاراته فرصت دارد نامه برگشت به کارش را بدهد

به گزارش مجله سایه، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: انشاالله وزیر ورزش هم تکلیف هیئت مدیرعامل سرخابی ها را با توجه به موضوع بازنشستگی تعیین می نماید تا شرایط مجمع دو باشگاه معلوم گردد.

داورزنی: تکلیف هیئت مدیرعامل سرخابی ها به زودی معین می گردد، فرجی تا زمان انتخابات کاراته فرصت دارد نامه برگشت به کارش را بدهد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در انتها مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی درخصوص اعتراض دو نامزد این انتخابات با اشاره به این موضوع که تنها دو سال تا موعد بازنشستگی محمد علیپور باقی مانده است و قوانین رعایت نشده گفت: همه اقداماتی که اجرا شده و برگزاری این جلسه بر اساس قانون بوده و هیچ کار خلاف قانون انجام نشده است. ما در تعدادی از فدراسیون ها و با توجه به شرایطی که داشتند سرپرست منصوب کردیم و به آنها گفتیم که خودشان نامزد ریاست نشوند. اما درباره فدراسیون هایی که کارشان را انجام می دهند شرایط متفاوتی را ایجاد کردیم. با توجه به اینکه دوره ریاست علیپور در فدراسیون های انجمن های ورزشی روز 14 آذر تمام می شد ما او را به عنوان سرپرست منصوب کردیم تا به لحاظ امضای اسناد مسئله ای نداشته باشد. طبیعتا وقتی هم که رئیس یک فدراسیون تبدیل به سرپرست می گردد دیگر حق رای ندارد.

وی ادامه داد: اختلاف نظری هم درباره معرفی نمایندگان ورزشکاران و مربیان مطرح بود که ما سعی کردیم انتخاب این افراد را بر اساس آن رشته هایی انجام بدهیم که رشته شان مورد تایید کمیته بین المللی المپیک است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: بر اساس قانون یک فرد تا 65 سالگی می تواند حضور داشته باشد و تا وقتی که قادر به انجام کار است می تواند نامزد ریاست نیز گردد. علیپور کارمند وزارت ورزش است و مامور به فدراسیون شده است. در واقع تا زمانی که وزارت ورزش به او احتیاج داشته باشد می تواند به فعالیتش ادامه بدهد. انشاءالله او با رای اعتمادی که گرفت و با همدلی بهتر بتواند شرایط بهتری را رقم بزند.

داورزنی درباره ثبت نام فرجی در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته گفت: روزی که قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار گردد اگر فرجی نامه دیوان محاسبات را برای بازگشت به کار داشته باشد می تواند در آن شرکت کند. شنیده شده که فرجی در این باره پیگیری های مورد نظر را انجام داده و به هر حال او تا روز برگزاری مجمع فرصت ارائه نامه دیوان به ما را دارد.

وی درباره شرایط احسان حدادی، ملی پوش پرتاب دیسک ایران و انتقاداتی که از رئیس فدراسیون با وجود داشتن جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک داشته گفت: احسان حدادی یک سرمایه ملی است که افتخارآفرینی های زیادی هم داشته اما باید به این نکته توجه کنیم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از برنامه فدراسیون برای المپیک 2020 حمایت می نمایند. احسان یکی از شانس های کسب سهمیه و حتی مدال در المپیک است و ما در ستاد عالی بازی ها توجهی به چنین ورزشکارانی دارم. فدراسیون ها برنامه زمانبندی خود را برای حضور موفق در المپیک ارائه نموده اند و ما تا جایی که توانش را داشته باشیم از این برنامه حمایت می کنیم. من نمی خواهم خیلی درمورد افراد صحبت کنم. احسان ورزشکار خوبی است و البته ما در سایر رشته ها هم چنین ورزشکارانی داریم. بنابراین اجازه بدهید با محوریت برنامه های فدراسیون صحبت کنیم. هم کیهانی، هم حدادی و هم کمیته المپیک و وزارت ورزش به دنبال موفقیت هستند، به هر حال همه حمایت ها در چارچوب برنامه ای که ارائه می گردد، صورت خواهد گرفت.

داورزنی درباره شرایط فدراسیون تنیس که دوره ریاستش تمام شده گفت: شایسته حکم سرپرستی گرفته است.در خصوص این فدراسیون ها هم سعی می کنیم زودتر مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. البته برای فدراسیون های تنیس و چوگان با توجه به اینکه فقط یک نامزد باقی مانده، مجبوریم دوباره ثبت نام داشته باشیم و این کار را مجددا انجام بدهیم.

داورزنی درباره شرایط باشگاه پرسپولیس و سرپرستی عرب در این باشگاه گفت: عرب کارش را انجام می دهد. البته مسئولیت که با هیئت مدیره است که انشاالله وزیر ورزش هم تکلیف هیئت مدیرعامل هر دو باشگاه را با توجه به موضوع بازنشستگی معین کند و شرایط مجمع معلوم گردد.

وی ادامه داد: البته بحث واگذاری این دو باشگاه هم هست که به هر صورت فکر می کنم ظرف چند روز آینده شرایط هیئت مدیره نیز معین تکلیف گردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط سرپرستی فدراسیون کشتی و نگرانی از عدم انجام برنامه ها گفت: چیزی که برای ما مهم است این است که برنامه های مدنظر سرپرست فدراسیون آسیب نبیند. کوشش وزارت ورزش این است که فرآیند برگزاری مجمع بر اساس اساسنامه فراهم گردد و از این وضعیتی که در آن هستیم نجات پیدا کنیم. البته مسئله ای در اجرای برنامه های کنونی فدراسیون نیست.

داورزنی در پاسخ به این سوال که قانون چه تصمیمی در خصوص وضعیت روسای هیئت ها گرفته شده، گفت: جواب کتبی معاون رئیس جمهور در این باره آمده که عنوان شده ریاست هیئت های استانی شغل محسوب نمی گردد. همچنین مجلس شورای اسلامی هم به صورت شفاهی نظر دیوان محاسبات مبنی بر اینکه ریاست هیئت شغل نیست را تایید نموده است و ما فقط منتظر ابلاغ کتبی آن هستیم.

وی در بخش انتهای صحبت های خود درباره شرایط فدراسیون والیبال و معین نشدن سرپرست دبیری این فدراسیون مطرح نمود: افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون کارش را انجام می دهد به هر حال والیبال برنامه شلوغی را دارد و کوشش می گردد بهترین شرایط را برای تیم های مختلف فراهم کنیم. همچنین شنیده ام که قرار است کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال به ایران بیاید و برنامه های خود را برای سال های آینده ارائه کند. در این میان بحثی هم درخصوص معرفی سرپرست دبیری بود که داوری اقدامات لازم را انجام می دهد. ضمنا خانم زبردست که هم اکنون نایب رئیس بانوان است امور مربوطه را نیز در این باره انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 135

به "داورزنی: تکلیف هیئت مدیرعامل سرخابی ها به زودی معین می گردد، فرجی تا زمان انتخابات کاراته فرصت دارد نامه برگشت به کارش را بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: تکلیف هیئت مدیرعامل سرخابی ها به زودی معین می گردد، فرجی تا زمان انتخابات کاراته فرصت دارد نامه برگشت به کارش را بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید