آنالیز آسیب های سازه ای سی وسه پل توسط ایسکارسا

به گزارش مجله سایه، استادان و صاحب نظران کمیته علمی آنالیز،تحقیق و مرمت سازه های تاریخی بین المللی (ایسکارسا) با همراهی متخصصان ایرانی مرمت به منظور آنالیز برخی آسیب های سازه ای 13 بنای تاریخی، به هشت استان کشور سفر می نمایند.

آنالیز آسیب های سازه ای سی وسه پل توسط ایسکارسا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، هادی احمدی، مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اعلام این خبر گفت: این سفر پس از انتها کارگاه سه روزه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی که از شنبه 28 تا 30 مهر در تهران برگزار می گردد، صورت می گیرد.

او اضافه نمود: استادان سازه و مرمت شرکت نماینده در قالب دو گروه و با سفر به استان های اصفهان، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، لرستان و همدان مسائل سازه ای بناهایی مانند مجموعه شیخ علاءالدوله در سمنان، سازه های آبی شوشتر، مقبره دانیال نبی در شوش، پل قدیم دزفول و قلعه شوش، آتشکده فیروزآباد، قلعه دختر، میل گور و آتشکده سروستان را از نزدیک آنالیز می نمایند.

وی میدان امام (ره)، سی و سه پل، مسجد جامع همدان، پل های تاریخی گاومیشان، کشکان و قلعه فلک الافلاک در استان لرستان را از دیگر بناهایی دانست که از سوی هیات اعزامی مورد بازدید و آنالیز قرار خواهد گرفت.

احمدی حضور 13 کارشناس و متخصص مرمت از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان کمیته علمی آنالیز، تحقیق و مرمت سازه های تاریخی (ایسکارسا) نهاد فنی زیرمجموعه ایکوموس به همراه استادان و متخصصان مرمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در کارگاه آموزشی یادشده را فرصتی مغتنم در انتقال تجربیات جهانی، ارتقای سطح دانش کارشناسان داخلی و تصمیم گیری های اصولی در موضوع نظارت و مرمت بناهای تاریخی مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 80

به "آنالیز آسیب های سازه ای سی وسه پل توسط ایسکارسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آسیب های سازه ای سی وسه پل توسط ایسکارسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید