کرونا در اروپا، از نفوذ به مقر ناتو تا پیش بینی 278 هزار مرگ کرونایی در آلمان

به گزارش مجله سایه، تازه ترین اخبار رسمی کرونایی در اروپا از افزایش چشم گیر آمار مبتلایان و مرگ و میرها و گسترش این ویروس به نهادها و تشکل های مهم غربی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از نفوذ به مقر ناتو تا پیش بینی 278 هزار مرگ کرونایی در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان در بسیاری از مناطق جهان از جمله اتحادیه اروپا تاخت و تاز نموده و به بسیاری از نهادها و سازمان ها و انجمن های اروپایی نفوذ می نماید و آن ها را به تعطیلی و انزوا می کشاند.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کوخ آلمان صبح امروز در سخنانی گفت : آمارها در همه مناطق در حال افزایش است، ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و باید در این باره شفاف عمل کنیم . تنها می توانیم فرایند گسترش آن را کند کنیم.

انستیتو رابرت کوخ همچنین از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به 534 نفر خبر داده و گفت: ما همه باید در کاهش واردات و صادرات این ویروس ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان رو به افزایش است همچنین تاکید نمود اینکه چه موقع به نقطه اوج خواهیم رسید را نمی توان گفت. رسیدن به این نقطه می تواند هفته ها به طول انجامد. وی ساختار سنی مبتلایان به این ویروس را بین 2 تا 99 سال عنوان نموده و متوسط سن افراد مبتلا را 42 بیان کرد.

ویلر همچنین توضیح داد که من از همه می خواهم که به یک حالت بحران فکر نمایند. بیمارستان ها باید برای شرایط اضطراری آماده باشند. مقامات محلی هم باید اقداماتی را در پیش گیرند.

ویلر منطقه زودتیرول ایتالیا را به عنوان منطقه خطر ویروس کرونا اعلام نموده است. به گفته وی بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در ایالت نوردراین وست فالن آلمان با 281 مورد، بادن وورتمبرگ با 91 مورد و بایرن با 79 مورد دیده شده است.

در این شرایط آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اعلام نموده که ائتلاف بزرگ فعلا هیچ بسته مالی برای مبارزه با آسیب های احتمالی مالی در اثر شیوع ویروس کرونا را مد نظر قرار نداده است.

با توجه به گسترش ویروس کرونا در اروپا وزرای سلامت اتحادیه اروپا امروز (آدینه) برای برگزاری یک نشست ویژه در بروکسل گرد هم می آیند. بر اساس آمار رسمی نهادهای اروپایی تا شب گذشته حدود 4200 نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شدند. بخصوص ایتالیا با 148 فوتی و بیش از 380 مبتلا کانون شیوع این ویروس در اتحادیه اروپا است.

در این شرایط رئیس انستیتو نحقیقات مالی آلمان از دولت به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیمات سریع برای برنامه های مالی را درخواست نموده است.

یکی از ویروس شن سان ارشد انستیتو ویروس شناسی برلین در بیمارستان چریتی اعلام نموده که ممکن است در دراز مدت حدود 250 هزار نفر در آلمان در اثر ابتلا به این ویروس بمیرند.

کریستن دروستن، مدیر موسسه ویروس شناسی چریته گفته که برای اینکه یک جمعیت 83 میلیون نفری در برابر این بیماری ایمن شوند حدود دو سوم آن ها یعنی 56 میلیون باید به این بیماری مبتلا شوند، که در این صورت با در نظر دریافت مرگ و میر 0.5 درصدی 278 هزار مورد مرگ و میر در اثر ابتلا به این بیماری پیش بینی می گردد.

رسانه های فرانسوی هم از ابتلای یکی از نمایندگان مجلس این کشور به ویروس کرونا خبر می دهند. همچنین بر اثر آمارهای رسمی دو تن از کارکنان مجلس این کشور هم به این بیماری مبتلا شده اند. در پنج شبه شب هم آمار مبتلایان به این ویروس در فرانسه به 423 مورد افزایش یافته که هفت نفر از آن ها مرده اند.

شیوع ویروس کرونا در مونیخ به تعطیلی بسیاری از مدارس این شهر در روز آدینه منجر شد. مدارس در هاینسبرگ آلمان هم حداقل تا 15 ماه مارس تعطیل اعلام شد.

مسابقات دوی ماراتن پاریس هم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاریخ 18 اکتبر (27 مهر 99) موکول شد. این مسابقات قرار بود در 5 آوریل (17 فروردین 99) برگزار گردد.

همچنین اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در دفتر مرکزی ناتو در بلژیک گزارش شده است. سازمان آتلانتیک شمالی روز پنج شنبه بیان کرد که یکی از کارکنان غیر نظامی این تشکل و دو تن از بستگانش به این بیماری مبتلا شده اند. فرد مبتلا چندی پیش به ایتالیا سفر نموده بود.

همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه علنی مجلس اروپا هفته آینده از استراسبورگ به بروکسل منتقل می گردد.

اولین مور مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس هم گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2885

به "کرونا در اروپا، از نفوذ به مقر ناتو تا پیش بینی 278 هزار مرگ کرونایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نفوذ به مقر ناتو تا پیش بینی 278 هزار مرگ کرونایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید