ویروس کرونا به هنگ کنگ رسید؟ ، همه پروازها از چین به هنگ کنگ لغو شد

به گزارش مجله سایه، خانم کری لم مدیر اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ چین روز شنبه به دلیل شیوع ویروس ناشناخته از خانواده کرونا در شهرهای مختلف چین و چند کشور دیگر، در این منطقه شرایط فوق العاده اعلام نمود.

ویروس کرونا به هنگ کنگ رسید؟ ، همه پروازها از چین به هنگ کنگ لغو شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری فونیکس، اعلام شرایط اضطراری در شرایطی صورت می گیرد که شمار مبتلایان به این ویروس که مشابه ابتلا به بیماری ذات الریه است به بیش از یک هزار و 390 نفر در چین رسیده است کوچک ترین فرد مبتلا یک دختربچه دو ساله از اهالی استان گوانگ شی در جنوب غرب چین است.

اگرچه هنگ کنگ پیشتر نیز تدابیر لازم را برای مقابله با شیوع گسترده ویروس اتخاذ نموده بود اما حالا با این اعلام بالاترین سطح هشدار و شرایط اضطراری در این منطقه در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش های موجود تمامی مدرسه ها، مهدهای کودک و مراکز آموزش و پرورش در منطقه هنگ کنگ دستکم تا روز 17 فوریه بسته خواهد بود.

خانم لام اضافه کرد که ماراتن استاندارد چارتر هنگ کنگ و همچنین کلیه پروازها از شهر ووهان اصلی ترین منطقه شیوع ویروس اسرار آمیز در مرکز چین به این منطقه تا اطلاع بعدی حاضر لغو شده است.

قرار است بزودی نشستی با حضور رییس این منطقه و تمام مسئولان بلندپایه برای اتخاذ تدابیر و تصمیمات راهبردی برای مقابله گسترده با شیوع بیماری و جلوگیری از سرایت ویروس به نقاط مختلف هنگ کنگ برگزار گردد.

این اخبار در حالی منتشر می گردد که تنها یک هفته قبل بسیاری از مردم در هنگ کنگ به دولت انتقاد نموده بودند که در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس اقدامات مناسبی صورت نداده است.

تا روز آدینه شمار مبتلایان به این ویروس در هنگ کنگ که همگی از شهر ووهان به این منطقه سفر نموده اند به 5 نفر رسید.

قرار بود دو ماراتن هنگ کنگ روزهای 8 و 9 فوریه برگزار گردد که به دلیل خطر شیوع گسترده ویروس این مسابقات لغو شده است و به 70 هزار شرکت کننده ای که برای آن ثبت نام نموده بودند اطلاع رسانی شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2194

به "ویروس کرونا به هنگ کنگ رسید؟ ، همه پروازها از چین به هنگ کنگ لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا به هنگ کنگ رسید؟ ، همه پروازها از چین به هنگ کنگ لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید