همایش تجهیزات نوین زیر ساخت فناوری اطلاعات برگزار شد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/قم همایش تجهیزات نوین زیرساخت فناوری اطلاعات با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه در استان قم برگزار شد.

همایش تجهیزات نوین زیر ساخت فناوری اطلاعات برگزار شد

در این همایش که با حضور مهندس موسوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، دکتر هانی مدیرکل این اداره کل، دکتر عطار نیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و جمع کثیری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان، و به همت شرکت مهندسی طیف رایانه هوشمند، برگزار شد.

در این همایش دکتر سید حامد حسینی، از اساتید دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، به بحث در خصوص ضرورت توجه به تجارت الکترونیک و گرایش کسب و کارهای سنتی به آن و همچنین اهمیت تجارت الکترونیک در حوزه اشتغال زایی پرداختند.

وی با ارائه آمارهای متعدد در حوزه تجارت الکترونیک، گفت: جهش 7 پله ای رتبه جهانی ایران نسبت به سال 2018 و کسب رتبه 42 بر اساس شاخص تجارت الکترونیک B2C که از سوی نهاد بین المللی آنکتاد ارائه شده نشانگر افزایش گرایش مردم به تجارت الکترونیک و اعتماد آنها به فروشگاه های الکترونیکی است.

استاد مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی موجود، پیش بینی می شود اندازه بازار جهانی خرید آنلاین در سال 2020 بیش از 4 تریلیون دلار باشد و جالب تر آنکه تخمین زده می شود تا سال 2040 ، 95٪ از کل خریدها، از طریق تجارت الکترونیک انجام شود.

وی اضافه کرد: فرایند گرایش به تجارت الکترونیک در کشورمان نیز موید همین پیش بینی های جهانی است. برای مثال بر اساس آمار اعلام شده در سال 1396 بیش از 138 هزار میلیارد تومان از طریق درگاه های خرید اینترنتی پرداخت شده است، حال اینکه بر اساس آخرین آمار منتشر شده که مربوط به سال 1397 می باشد، این مبلغ به 208 هزار میلیارد تومان رسیده است.

حسینی بیان کرد: این گرایش به تجارت الکترونیک حاصل عوامل متعددی است، از جمله افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور که این آمار در حال حاضر، 78٪ است که بالاتر از میانگین خاورمیانه و جهان است و ایران را با حدود 62 میلیون کاربر اینترنت، در زمره 20 کشور برتر جهان در این شاخص قرار داده است.

وی گفت: تمایل شرکت ها و البته اشخاص حقیقی به حضور در جهانی وب و فعالیت مالی در این حوزه، که گواه آن، وجود حدود 270 هزار وب سایت ها تجارت الکترونیکی در کشور است.

وی با ذکر این مطلب که بازار بزرگی با حجم تراکنش مالی بالا، در حوزه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد که فرصت بسیار بزرگی است برای کارآفرینی و اشتغال زایی و حتی خود اشتغالی است گفت: فروشگاه اینترنتی طیف سنتر که از ابتدای سال 1398 راه اندازی شده است، در این ظرفیت شکل گرفت.

وی بیان کرد: به لطف تحول و توسعه پرشتاب فناوری اطلاعات، همیشه ابزارهای جدیدی برای کسب مزیت رقابتی در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد. باید با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی ترکیب علم با عمل کارآفرینی مد نظر قراردهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2451

به "همایش تجهیزات نوین زیر ساخت فناوری اطلاعات برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش تجهیزات نوین زیر ساخت فناوری اطلاعات برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید