نفت در بازار جهانی ارزان تر شد

به گزارش مجله سایه، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و در آستانه اجرای دور جدید تعرفه های آمریکا روی واردات چین، کاهش پیدا کرد.

نفت در بازار جهانی ارزان تر شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت 44 سنت یا 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و به 63 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 33 سنت یا 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و به 58 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت بازرگانی ژاپنی میتسوبیشی، همه منتظر برداشت قابل توجه ذخایر نفت آمریکا بودند اما آمار رشد ذخایر را نشان داد.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه گفت ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم دسامبر، به میزان 1.4 میلیون بشکه رشد کرد و به 447 میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان 2.8 میلیون بشکه را پیش بینی نموده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

تنش های تجاری آمریکا و چین همچنان دورنمای تقاضا را تیره نموده و مهلت 15 دسامبر برای اجرای دور جدید تعرفه های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به سرعت نزدیک می گردد.

به گفته نونان، با توجه به این که پیش بینی می گردد بازار در سال میلادی آینده با رشد فراوری نفت شیل و شروع فعالیت پروژه های جدید دچار مازاد عرضه گردد، هر گونه تعرفه بیشتر به تقاضا و به نوبه خود به قیمتها لطمه خواهد زد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت آمریکا به دلیل افزایش فراوری که وابستگی به نفت خارجی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است، در راستا تبدیل شده به یک صادرکننده بزرگ در سال 2020 است. پیش بینی می گردد فراوری نفت این کشور در سال 2019 با 1.26 میلیون بشکه در روز رشد، به 12.25 میلیون بشکه در روز می رسد که اندکی کمتر از پیش بینی رشد 1.3 میلیون بشکه ای فراوری در گزارش قبلی این آژانس است. همچنین انتظار می رود فراوری نفت آمریکا در سال 2020 به میزان 930 هزار بشکه در روز رشد نموده و به 13.18 میلیون بشکه در روز برسد.

عامل دیگری که به عرضه جهانی نفت خواهد اضافه نمود، برنامه شرکتهای اکسون موبیل و هس کورپ برای صادرات نفت خام از گویان در فاصله ژانویه تا فوریه است که نقطه عطفی برای جدیدترین فراوریکننده نفت آمریکای لاتین خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، منابع مطلع اظهار نموده اند که فراوری نفت خام ونزوئلا در نوامبر بیش از 20 درصد نسبت به اکتبر رشد کرد و به بالاترین حد از زمان تشدید تحریمهای آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA در اوت رسید.

سرمایه گذاران همچنین به رویدادهای مهم هفته جاری شامل انتخابات انگلیس در روز پنج شنبه و نشست بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا چشم دوخته اند که روی معاملات تاثیر خواهند گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2104

به "نفت در بازار جهانی ارزان تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت در بازار جهانی ارزان تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید