مصلی و دانشگاهها نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا می شوند؟

به گزارش مجله سایه، عضو شورای شهر تهران گفت: ظرفیت های مدیریت شهری در اختیار ستاد مقابله با کرونای شهر تهران است تا هر چه سریع تر از این بحران گذر کنیم.

مصلی و دانشگاهها نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا می شوند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، صبح امروز خبری از قول محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران بر روی خروجی خبرگزاری ها نهاده شد که حکایت از انجام نامه نگاری ها برای آماده سازی نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان مرکز نقاهتگاه بهبود یافتگان بیماری کرونا داشت.

زهرا نژاد بهرام عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در این باره با تأکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی تهران در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: وزارت صمت می تواند مرکز نمایشگاه بین المللی تهران (سئول) را در اختیار ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران قرار دهد و شهرداری تهران نیز تنها می تواند در حوزه مسائل ترافیکی محدوده نمایشگاه به وسیله شورای ترافیک شهر تهران تصمیم گیری کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید در تمام مناطق 22 گانه تهران ظرفیت نگهداری و درمان افراد مبتلا به کرونا ایجاد گردد، افزود: ما در شهرداری تهران 8 سوله مدیریت بحران را تخلیه و به اقلام مورد احتیاج جهت نگهداری افراد مبتلا به کرونا تجهیز کردیم که در صورت احتیاج و بحرانی تر شدن شرایط بتوان از آنها استفاده کرد و باید مراکز خدماتی بیماری کرونا در تمام مناطق وجود داشته باشد تا دسترسی به آن راحت و امکان پذیر باشد.

نژادبهرام گفت: باید از تمام طرفیت های شهر تهران برای مقابله با بحران کرونا استفاده کرد و اگر امروز موضوع استفاده ار ظرفیت نمایشگاه بین المللی تهران مطرح است، شاید فردا روزی احتیاج باشد تا از ظرفیت مصلی امام خمینی(ره) نیز برای مقابله با کرونا بهره برد و نکته ای که باید به آن تاکید گردد این است که تمام ظرفیت موجود شهری برای قطع زنجیره شیوع کرونا و درمان افراد مبتلا به این ویروس باید به کار گرفته گردد.

او با تأکید بر اینکه مراکز درمانی کرونا باید در تمام سطح شهر پراکنده باشد، ادامه داد: ایراد کار ما این است که تنها فکر می کنیم سیل و زلزله بحران است و تصور نمی کردیم که روزی یک بیماری مانند کرونا برای ما تبدیل به یک بحران گردد و امروز که این شرایط بحرانی ایجاد شده ظرفیت هایی شهری مانند 8 سوله مدیریت بحران به کار گرفته و در اختیار ستاد مقابله با کرونای شهر تهران نهاده شده است تا با ضوابط و اصول بیمارستانی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: باید از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد تا بحران کرونا را پشت سر گذاشت و اگر امروز بحث تبدیل نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی مطرح می گردد، شاید فردا روزی احتیاج باشد از طرفیت مصلی امام خمینی(ره)، پاساژهای عظیم مقیاس و حتی دانشگاه ها برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهره برد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان های ما محدود است، گفت: بسیاری از بیماران پس از آن که دوره icu را به خاتمه می رسانند برای اتمام دوره نقاهت به بخش منتقل می شوند و این پرسش مطرح می گردد که بیمارستان های ما تا چه اندازه تخت خالی برای گذراندن دوره نقاهت بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

او ادامه داد: اگر یک مرکز غیربیمارستانی مانند سوله های مدیریت بحران و یا نمایشگاه بین المللی تهران در اختیار درمان بیماران مبتلا به کرونا قرار می گیرد، این انتظار از مدیران و مسئولان می رود که برای افزایش امنیت روانی شهروندان ضریب مسائل بهداشتی را افزایش دهند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3273

به "مصلی و دانشگاهها نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصلی و دانشگاهها نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید