شکایت کارگران مالزیایی از شرکت معروف آمریکایی

به گزارش مجله سایه، کارگران مالزیایی از یک شرکت آمریکایی معروف تولیدکننده تایر به خاطر سوءاستفاده از کارگران شکایت کردند.

شکایت کارگران مالزیایی از شرکت معروف آمریکایی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس اسناد دادگاه و شکایت نامه کارگران شرکت آمریکایی گودیر که در زمینه فراوری لاستیک خودرو فعال است، متهم شده است که حقوق کارگران را پرداخت نمی نماید، بیش از حد از آن ها کار کشیده و در کارخانه خود در مالزی کارگر های خارجی را تهدید می نماید.

6 کارگر سابق یا کنونی شرکت گودیر طی مصاحبه ای به همراه بعضی مقامات وزارت کار مالزی اعلام کردند که شرکت گود یر در زمینه پرداخت حقوق آن ها اقدامات غلطی داشته و در کنار دریافت پاسپورت کارگران، از آن ها خواسته تا بیش از حد ساعت کاری خود کار نمایند.

وزارت کار مالزی اعلام نموده که در سال 2020 به خاطر پرداخت کم حقوق و ساعت کاری بیش از حد شرکت گودیر را جریمه نموده است. یکی از کارگران خارجی گودیر در مالزی گفته که این شرکت به صورت غیرقانونی پاسپورتش را نگه داشته بود.

وی گفته بود که بالاخره در ماه ژانویه سال گذشته و پس از 8 سال توانسته پاسپورتش را بازپس گیرد. به طور کالی از سال 2019 حدود سه مورد دعوی قضایی از سوی 185 نفر از کارگران گودیر مطرح شده است که موضوع آن ها عدم رعایت قوانین مربوط به کار در این کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8317

به "شکایت کارگران مالزیایی از شرکت معروف آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت کارگران مالزیایی از شرکت معروف آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید