روسیه: آمریکا شورای امنیت را به عرصه ای برای حمله مجدد به ونزوئلا تبدیل کرد

به گزارش مجله سایه، نماینده روسیه در شورای امنیت با حمایت از همتای ونزوئلایی خود در برابر اقدام مایک پنس که خواستار خروج نماینده ونزوئلا از سالن شده بود، ابراز تاسف کرد که آمریکا این شورا را به عرصه حمله دیگری به کاراکاس تبدیل کرده است.

روسیه: آمریکا شورای امنیت را به عرصه ای برای حمله مجدد به ونزوئلا تبدیل کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شب گذشته شورای امنیت یادآور شد که ایالات متحده بار دیگر از این شورا بعنوان عرصه ای برای حمله دوباره به مقامات کاراکاس استفاده کرده است.

نماینده روسیه ضمن حمایت از لزوم حضور همتای ونزوئلایی خود در نشست شورای امنیت، گفت: آنچه امروز در شورای امنیت رخ داد، متاسفانه تنها مرحله جدیدی از حمله پیشدستانه علیه نه تنها مقامات رسمی کارکاس، بلکه توهین به مردم عادی ونزوئلا بود.

پیش از این مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا که در این نشست صحبت می کرد، خواستار آن شده بود تا ساموئل مونکاده نماینده دائم ونزوئلا نباید در سالن حضور داشته باشد.

نبنزیا اضافه نمود: فعلا نمی خواهم درباره سخنان مایک پنس اظهارنظری کنم. ولی باید تاکید کنم که نماینده دولت ونزوئلا، نماینده قانونی این کشور در سازمان ملل است و حق دارد در نشست شورای امنیت حضور داشته باشد.

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد که ماموریت نماینده دائم ونزوئلا از سوی مجمع عمومی سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته و به اندازه طرف آمریکایی اجازه شرکت در نشست های این سازمان را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 277

به "روسیه: آمریکا شورای امنیت را به عرصه ای برای حمله مجدد به ونزوئلا تبدیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا شورای امنیت را به عرصه ای برای حمله مجدد به ونزوئلا تبدیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید