خبرنگاران کشف میدان نفتی جدید در چین

به گزارش مجله سایه، پکن- خبرنگاران- شرکت ملی نفت دریایی چین (CNOOP) روز آدینه بیان کرد: یک میدان نفتی جدید با لایه 20 متری در دریای بئوهای واقع در شرق چین کشف نموده است.

خبرنگاران کشف میدان نفتی جدید در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از بیانیه شرکت نفت چین، این شرکت ظرفیت فراوری میدان نفتی جدید با یک چاه را 400 هزار بشکه در سال برآورد کرد و اضافه کرد: این مقدار معادل بنزین مصرفی 10 هزار دستگاه خودرو در مدت 5 سال است.

این میدان نفتی در حالی کشف شده است که در 4 دهه گذشته هیچ میدان نفتی در این آب ها کشف نشده بود به همین سبب، این کشف برای تضمین امنیت انرژی و تثبیت ظرفیت فراوری میدان های نفتی شرقی چین بسیار مهم است.

چین بزرگترین وارد کننده انرژی از جمله نفت است موسسه تحقیقات فناوری و اقتصاد شرکت ملی نفت چین اعلام نموده است واردات نفت و گاز طبیعی این کشور در سال 2019 میلادی افزایش یافته است مصرف گاز طبیعی این کشور در سال 2018 میلادی هم در مقایسه به سال پیش از ان 18.1 درصد افزایش یافته و به 280 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب رسیده است.

چین سال 2017 میلادی هم 235 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که 17 درصد بیش از سال 2016 میلادی بود.

چین از سال 1993 میلادی به یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت و گاز دنیا تبدیل شده است و اکنون نزدیک به 60 درصد از نفت مورد نیازش را از خارج تامین می نماید.

این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین راستا انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال 2009 میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3230

به "خبرنگاران کشف میدان نفتی جدید در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف میدان نفتی جدید در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید