خبرنگاران هلال احمر آذربایجان غربی به 186 فرد گرفتار در کولاک امدادرسانی کرد

به گزارش مجله سایه، ارومیه- خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: طی روزهای برفی گذشته این نهاد با کوشش امدادگران به 65 خودرو با 186 نفر گرفتار در برف و کولاک در جاده های این استان امدادرسانی نموده که این فرایند با توجه به تداوم سرما و یخبندان در منطقه ادامه دارد.

خبرنگاران هلال احمر آذربایجان غربی به 186 فرد گرفتار در کولاک امدادرسانی کرد

امیر جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این امدادرسانی در مسیرهای منتهی به شهرهای اشنویه، ارومیه، مهاباد و مناطق کوهستانی انجام شده است.

وی ادامه داد: از 186 نفر آسیب دیده بر اثر بارش برف سنگین در جاده های آذربایجان غربی، سه مادر باردار به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 11 تیم عملیاتی با هشت خودرو آمبولانس و 47 نیروی امدادی در این عملیات ها مشارکت داشتند.

جعفرزاده گفت: اقلام غذایی از جمله بیسکویت و وسایل گرمایشی از جمله پتو به تعداد 69 عدد نیز بین در راه ماندگان توزیع شد.

وی گفت: شهروندان گرفتار در کولاک می توانند با شماره 112 این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگاران اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکار و پاسخ گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و یاری به بستن زنجیرچرخ در جاده های برفی، انجام امداد و یاری های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه های جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7144

به "خبرنگاران هلال احمر آذربایجان غربی به 186 فرد گرفتار در کولاک امدادرسانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر آذربایجان غربی به 186 فرد گرفتار در کولاک امدادرسانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید