خبرنگاران فرصت ها و تهدیدهای کرونایی

به گزارش مجله سایه، تهران- خبرنگاران- این روزها بخش عمده ای از مسائل کشور اعم از تجارت، مسافرت، تحصیل، مهمانی، عروسی و عزا، کسب وکارهای خرد و کلان و تقریبا همه چیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

خبرنگاران فرصت ها و تهدیدهای کرونایی

ویروس کرونا برای برخی کارها، کسادی و برای برخی دیگر رونق به همراه داشته است، برخی هزینه های زندگی را افزایش و برخی دیگر را کاهش داده است. برخی فعالیت ها را گسترش و برخی دیگر را کاهش داده و در مجموع، بسیاری فرصت های رشد و پیشرفت را از بین برده و برخی فرصت های جدیدی را ایجاد نموده است. در یک نگاه کلان می توان گفت کرونا دو چهره مثبت و منفی از خود نشان داده است.

در بحث های اعتقادی مساله شرور توسط ادیان و مکاتب الهی و بشری بسیار به بحث گذاشته شده و یکی از مهمترین پاسخ های داده شده این است که خداوند شر مطلق خلق ننموده و هر شری می تواند خیرهای زیادی به دنبال خود داشته باشد. نتیجه اینکه خیر و شر پیرامون ما زیاد است و سعادتمند کسی است که از هر خیر و شری برای خودش خیر بسازد. در شرایط فعلی مردم و مسوولان باید آنالیز کنند که چگونه می توانند این شر را تبدیل به خیر کنند و در کنار آسیب های کرونا فرصت های خوبی ایجاد کنند.

گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و بیان تجربیات و خاطرات، انجام فعالیت های تفریحی و با نشاط در کنار اعضا خانواده، پر کردن ساعات فراغت با مطالعه و تحقیق، تمرین رعایت بهداشت فردی، یافتن فرصت هایی برای تفکر، تغییر در سبک زندگی و فهم اینکه می توان بسیاری از کارهای غیر ضروری را انجام نداد و فعالیت های بهتری را جایگزین کرد، گسترش فعالیت های داوطلبانه و ترویج روحیه ایثارگری، همدلی، بخشش و مدارا، شجاعت مبارزه قوی تر با محتکران و متخلفان با فهم اینکه برخی سودجویی ها مستقیما با جان مردم سر و کار دارد، تمرین انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی، گسترش آموزش های مجازی در بین دانشجویان و دانش آموزان و طلاب، عدم انجام سفرهای غیر ضروری و بسیاری از مسایلی از این دست فرصت هایی است که به اختصار به آنها اشاره شد. نتیجه اینکه کرونا می تواند فرصتی باشد برای تمرین تغییر سبک زندگی به سمت ایده ال، پربازده و کم خطر.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3092

به "خبرنگاران فرصت ها و تهدیدهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرصت ها و تهدیدهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید