حساب های اجاره ای ابزار فرار مالیاتی هستند

به گزارش مجله سایه، پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وجود حساب های اجاره ای و نیابتی ابزاری برای سوداگران جهت فرار مالیاتی شده است. هرچه سریع تر باید به سمت ساماندهی این حساب ها برویم.

حساب های اجاره ای ابزار فرار مالیاتی هستند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم مقابله با پدیده فرار های اقتصادیاتی در کشور گفت: اقتصادیات یکی از مهمترین ابزار های درآمدی در همه کشور های جهان برای اداره امور است. در ایران به دلیل وابستگی به نفت هیچ برنامه ­ای برای اتکاء به درآمد های اقتصادیاتی تدوین نشده است.

وی ادامه داد: برداشت بنده این است که در حال حاضر هم راه حل درست و به هر حال تعریف شده­ ای وجود ندارد برای تحقق درآمد های اقتصادیاتی و این خود چالش خیلی بزرگ است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به معافیت های زیاد اقتصادیاتی در کشور گفت: درحال حاضر قدرت های بزرگ اقتصادی، در قالب سازمان ها، نهاد ها و موسسه های مختلف، فرار اقتصادیاتی زیادی دارند و یا به غلط معافیت اقتصادیاتی دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: قدرت­ های بزرگ اقتصادی همانطور که از مزایا های مختلف در کشور استفاده می­نمایند باید اقتصادیات آن را نیز پرداخت نمایند. سازمان امور اقتصادیاتی و وزارت اقتصاد باید سامانه ا­ی شفاف راه اندازی و بدهکاران بزرگ اقتصادیاتی را معرفی نمایند. برای مثال سازمان اوقاف به هر حال یکی از قدرت ­های اقتصادی کشور است و املاک، زمین و کارخانه های فراوانی دارد. به همین دلیل هیچ دلیلی برای عدم پرداخت اقتصادیات این مکان­ها وجود ندارد.

پارسایی با بیان اینکه حساب های اجاره ای ابزاری برای فرار اقتصادیاتی هستند، گفت: وجود حساب های اجاره ای و نیابتی ابزاری برای سوداگران جهت فرار اقتصادیاتی شده است. هرچه سریع تر باید به سمت ساماندهی این حساب ها برویم. شرایطی باید فراهم گردد که دیگر کسی نتواند از حساب دیگران استفاده کند. گردش اقتصادی این حساب ها باید آنالیز و استفاده از حساب دیگران جرم تلقی گردد.

وی در ادامه با اشاره نقش کارت های بازرگانی در فرار های اقتصادیاتی گفت: کارت­ های بازرگانی هم راستا های فرار اقتصادیاتی را هموار نموده اند. کارت های مذکور معمولاً رتبه ­بندی و ساماندهی نمی ­شوند. صدور کارت های صوری و استفاده از کارت های دیگران ازجمله مسائل موجود در این بخش است.

پارسایی در انتها توضیح داد: راستا های فرار اقتصادیاتی در کشور زیاد است. حتی هستند کسانی که فعالیت های اقتصادی انجام می دهند، بدون اینکه رد و اثری از خودشان به جا گذارند. راه مقابله با همه این ها ایجاد شفافیت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1971

به "حساب های اجاره ای ابزار فرار مالیاتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساب های اجاره ای ابزار فرار مالیاتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید