توزیع 30 هزار تن شن و نمک بین راهدارخانه های چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله سایه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از توزیع 30 هزار تن شن و نمک در راهدارخانه های استان برای اجرای طرح زمستانی راهداری اطلاع داد.

توزیع 30 هزار تن شن و نمک بین راهدارخانه های چهارمحال و بختیاری

جهت دریافت خدمات اجرای زهکشی باغچه پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، شهرام ندیمی اضافه کرد: سال جاری 5 هزار تن نمک و 25 هزار تن شن در 42 راهدارخانه ثابت و سیار استان برای جلوگیری از لغزندگی جاده های برف گیر استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه تغییری در طول محور و جاده های ارتباطی در چند سال گذشته وجود نداشته، اما میزان خرید نمک و شن افزایش چشمگیر داشته است.

ندیمی اضافه کرد: گاهی مشاهده می گردد که رانندگان به جای استفاده از تجهیزات زمستانی از جمله لاستیک مناسب، زنجیر چرخ و استفاده از چراغ مه شکن در مواقع بارش، توقع دارند جاده ها در طول زمان بارش بدون برف باشد، در حالی که خودروهای برف روب مشغول کار هستند، اما بلافاصله برف روی جاده ها می نشیند و نمی توان جلوی بارش را گرفت.

وی اعلام کرد: در هنگام بارش برف هر 30 کیلومتر محور ارتباطی زیر پوشش یک ماشین برف روب قرار گرفته است و رانندگان باید با تجهیزات رانندگی مناسب در محورها حرکت نمایند.

ندیمی اظهار کرد: 6 هزار و 400 آبرود در طول محورهای مواصلاتی و مسیرهای ارتباطی وجود دارد که با استفاده از این میزان نمک سالانه 5 درصد به این آبرودها آسیب وارد می گردد.

وی گفت: براساس برآورد اجرا شده سالانه 300 آبرود در استان از بین می رود که تا 2 دهه آینده همه این آبرودها تخریب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال وبختیاری اضافه کرد: توسعه راه های به بزرگراه و آزاد راه از خواسته های مهم مردم و رانندگان است، اما استفاده از این ظرفیت و رعایت سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی احتیاج به فرهنگسازی دارد.

وی از رانندگان خواست با رعایت حوصله در رانندگی، از تجهیزات مناسب و زنجیر چرخ در زمان بارندگی استفاده نمایند.

در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 3هزار و 732 کیلومتر جاده و محور مواصلاتی وجود دارد.

بارش برف در زمستان گاهی در ارتفاعات و گردنه ها تا بالای یک متر نیز می رسد.

  • زمستان شور در خراسان رضوی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2385

به "توزیع 30 هزار تن شن و نمک بین راهدارخانه های چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 30 هزار تن شن و نمک بین راهدارخانه های چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید