تندیس گردشگری ایران رونمایی شد ، تسهیل دسترسی معلولان در حوزه گردشگری

به گزارش مجله سایه، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با رونمایی از تندیس گردشگری ایران نسبت به تسهیل دسترسی معلولان در حوزه گردشگری تأکید کرد.

تندیس گردشگری ایران رونمایی شد ، تسهیل دسترسی معلولان در حوزه گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری روز جهانی گردشگری به عنوان (گردشگری برای همه، همه برای گردشگری) گفت: 7 سپتامبر مصادف با 6 مهر به عنوان روز جهانی گردشگری نامیده شده است، که برنامه های ملی و استانی را خواهیم داشت و به نوعی آغاز تقویم گردشگری کشور به حساب می آید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد: سال جاری در روز جهانی گردشگری با شعار (گردشگری برای همه، همه برای گردشگری) نامگذاری شده است و توجه بیشتری را در حوزه گردشگری معطوف کند و دسترسی ها و ظرفیت های مالی و اجتماعی مورد توجه بوده است، کما اینکه بیشتر کشورها پوسترهای خود را برای این روز بیشتر برای کسانی که مشکل جسمی دارند مورد هدف قرار دادند تا معلولان نیز از فواید گردشگری بهره مند شوند.

رحمانی موحد ادامه داد: در سندهای بالادستی کشور یکی از راهبردهای خاص در برنامه ششم توسعه و هم سیاست های رهبری تدوین شده است بنابراین با این جهت گیری و نگاه می خواهیم موجی را در استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری به خصوص برای کسانی که ناتوانمند هستند داشته باشیم، همچنین باید به سمتی پیش رویم تا معین مقررات در این حوزه به صورتی باشد تا همه بتوانند از دسترسی و مزایای توسعه گردشگری کشور بهره مند شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: ما براین اساس پوستر و تیزر با این هدف در روز 5 مهر در مرکز همایش های صدا و سیما و با اجرای برنامه هایی معرفی و رونمایی خواهیم کرد.

رحمانی موحد توضیح داد: همچنین دستور العملی به استانها ابلاغ کردیم تا به مناسبت روز جهانی گردشگری برنامه های متعدد و رونمایی ها در استانها با مشارکت سازمانها و نهادها اجرا خواهد شد و این روز به یک بستر و زمینه ای برای توجه مقامات و بخش خصوصی تبدیل کنیم. همچنین در روز 5 مهر از بیش 30 مورد از فعالان گردشگری پیروز تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2339

به "تندیس گردشگری ایران رونمایی شد ، تسهیل دسترسی معلولان در حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس گردشگری ایران رونمایی شد ، تسهیل دسترسی معلولان در حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید